alvasponnyer

Alla inlägg under februari 2011

Av Alva Hägg - 27 februari 2011 12:48

Mormor, morfar och Leane är på besök just nu. Vi sitter och kollar på skid VM. :>

Blir sista årsmötet för Juta snart, ska få min plackett eftersom att jag blev klubbmästare i dressyr på Tuffen'<3

Har inte bloggat mycket i helgen för mamma har ju fyllt år så igår var jag på stan för att köpa presenter. :) Har inte ridit i helgen förutom igår då jag red ut med Hugo på Boyen, superseg i början men sen när vi tog gallop upp för ''räsergallop-backen'' så kan man säga att han blev pigg som om han inte ridits på ett år! Shitt vad snabbt det gick, han ryckte ner huvudet och bara drog raka vägen upp. Han tyckte det var vääääldigt kul att få gallopera av sig! Bubben''<33333 

älskling'<3

Av Alva Hägg - 27 februari 2011 12:33

Idag fyller mamma år!

GRATTIS!!<333


Av Alva Hägg - 26 februari 2011 08:32

Köpte bara 3 grejer i gbg men ska köpa ny sadel i veckan+nytt träns+ny hoppgjord men blev mycket nöjd med det jag köpte!


Silverboots catago till Boyen

Strasspannband till Skumpan

  

En ''olje''jacka till som man kan ha på tävling vid framridning så man inte blir blöt eller smutsig till mig.

har ingen bild

 

Hästgodis från pavo till Tuffen

Vad köpte ni?

  

Av Alva Hägg - 23 februari 2011 18:45

Dressyr på Boyen idag i ridhuset. Gick jättebra! Började med övergångar från skritt till halt på serpentiner och sen trav. När han börjat lyssna och mjukats upp lite så red jag skänkelvikningar och öppna och tills han blev mjuk och innan jag visste ordet av så gick han i super fin form och travade på glatt! :)<3 Han var så himla duktig idag!<3

  

fina fina ponny!'

Av Alva Hägg - 21 februari 2011 20:11

Red bara fram sedan satt Evelyn upp och red igenom henne en stund, satt upp sedan och red skänkelvikningar. Gick sådär i början eftersom att hon inte ville flytta vänster och i höger varv fattade hon gallop men efter ett par varv gick hon fint. :)<3

Mamma hade också varit och köpt ny jacka till mig idag, skitsnygg! En everest, svart blank jacka. (: På söndag fyller mamma år också! Måste te stan och köpa present.<3 Ska titta klart på top model sen blir det sängen, godnatt!

  

Av Alva Hägg - 20 februari 2011 20:23

Lördag:

Red ut på lille Tubbe idag. Gick jättelungt och fint, inte stark överhuvetaget. :) Hade med syrran till stallet. ;)<3 Var med Josse efteråt och hängde med henne hem, åkte hem tidigt eftersom att jag skulle titta på filmen Hachiko, usch grät mig igenom hela filmen. :(( Den var så bra men alldeles för sorglig, inte nog med att det är en verklig historia..


Söndag:

Red ut på Natis idag med mamma, var superfin och jättelugn. Skötte sig perfekt!<3

Amanda kommer hem idag också, men ser henne inte förens imorgon. :[

Direkt efter stallet åkte jag och mamma till mormor och morfar och fikade, såg också på ponnyakuten som vanligt. ;) Nu sitter jag här och ska gå och lägga mig snart, skola imorgon! ;O Som tur går jag bara 4 dar i skolan eftersom det blir gbg horseshow på fredag!! :D


förlåt för dålig updatering, ska bli bättre! promis,

   

Av Alva Hägg - 17 februari 2011 22:11

      

Jag älskar dessa schabrak, så sjukligt snyggt! Har två sånna schabrak+luvor+ett skritttäcke. Riktigt bra kvalite, och roliga färgglada färger! Hoppas dom finns på gbg horseshow. (:

GE MIG!!

Av Alva Hägg - 14 februari 2011 21:29

  

Presentation


Hej och välkommen till min hästblogg! Jag heter Alva och har två c-ponnyer som heter Silver Boy valack*95 och Champagne sto*98. Jag har även en liten B-ponny, Tuff Turbo valack*93 men som min lillebror nu fått ta över honom. Mitt mål är att kvala GP-ponny

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Summer edition


Ovido - Quiz & Flashcards