alvasponnyer

Alla inlägg under januari 2011

Av Alva Hägg - 20 januari 2011 19:42

Idag var det dressyrträning, gick super! Var lite pigg i början men med öka-minska volten bärde hon upp sig själv mer. :) Var fin i början också men blev bara finare och finare, men som sagt är hon så LAT! Så måste börja rida med sporrar nu eftersom att hon inte tar skänkeln i skänkelvikningarna men det är något jag får jobba på med. :) Som sagt så gick hon såååå bra idag'<33

Nu på söndag är det ju även cm-hoppning, blir L;B & L;A :D

läängtar'

Av Alva Hägg - 19 januari 2011 21:02

Går och lägger mig nu, tidigt så jag orkar upp imorgon. :) Red cirka 45 minuter i ridhuset på Boyen idag, hovslagaren kom idag istället. :D Boyen ville verkligen inte idag, bara sprang & sprang och var jääättepigg. Sen när jag skulle gallopera av honom lite ryckte han ner huvudet och bocka sen ryckte ner huvudet igen och drog iväg i väääärldens sken/gallop!! Var ganska arg på honom då men sen i efter hand tyckte jag det vart rätt kul ^^

nepp, nu måste jag såva'' //Alvutt

:)

Av Alva Hägg - 18 januari 2011 20:42

Blev lite skritta ut idag. :) Hade lilla pumpis idag eftersom att Boyen hade tappat EN SKO igen dessutom!! Så nu kommer hovslagarn imorgon eller på torsdag. Skumpan var pigg och glad även om hon ville hem större delen av turen   Precis ätit och idag var det jag & Hugo som lagade middag, nachos och blev mycket lyckat!' Imorgon är det väll inga speciella planer förutom skolan och stallet :)<3

Ska föresten göra en header åt Oline - olinekristianson.blogg.se :) Väntar bara på ett par bilder som hon ska skicka. :]


Av Alva Hägg - 18 januari 2011 14:34

Hemma från skolan, ska göra läxor nu :/ Dagen vart väll bra, på håltimman gick jag och Elin o köpte godis :g Åker ut till stallet vid halv 4. :)<3


Såg ni förresten den nya headern? Väääldigt nöjd med bilderna och spegelbilden, gör kanske om textstilen på texten men annars var den väll fin? :)

Vad tycker ni? /alvutt

Av Alva Hägg - 17 januari 2011 18:29

Blev tydlingen inget stallet idag, blev sent och dessutom har jag ju två prov på fredag :/ Precis tränat klart so:n, tyskan och sedan är det bara lite matte kvar jag gör lite senare. Imorgon blir det nog dressyr på Skumpan/Boyen, längtar redan efter mina gullponnys'<3

Av Alva Hägg - 17 januari 2011 16:57

Några av svaren på frågorna ni frågade på frågestunden!


1. Hur länge har du ridit innan du skaffa din första häst? Från: Emma Eriksson - emmaerikksson.bloggplatsen.se

SVAR: 5 år tror jag. :)


2. Var redigerar du dina bilder? Från: Evelina Alexandersson - evelinaalexandersson.blogg.se

SVAR: Olika men för det mesta i/på www.picnik.com Både enkelt och mycket bra, även om det kostar att ha premium. ;)


3. Kommer du tävla regionalt eller lokalt? Från: Oline Kristiansson - olinakristiansson.bloggplatsen.se

SVAR: Mestadels regionalt men det blir någon lokal den 6:e tror jag. :)


4. Kan inte du berätta massor om dina ponnyer? Från: Anonym

SVAR: Gärna men jag gör det i ett eget inlägg om det är okej. ^^

Annars blir det så himla långt.   




Bloggar mer sen, //Alvutt'



Av Alva Hägg - 16 januari 2011 18:42

Hemma från att ha varit hos farmor hela helgen eftersom att pappa & mamma varit på kryssning med några andra :) Fredagen efter skolan gick jag ner till bion och mötte hugo o farmor, inget speciellt den kvällen tittade på tv. Lördagen var vi och bowla! Jag vann med typ 260 poäng eller nått, red varken fre/lör. Men idag red jag, skritt och trav på fältet så dom fick arbeta lite. :) Åkte ut med amanda, clara och marie+hugo såklart. ;) Boyen tyckte det var så kul och var jättepigg, han var rena plogen ^^ Mamma och pappa kom även hem idag :D<3 Dom hade köpt massa godis och ett jättegulligt mobilsmycke!'<3 nu är jag jätte trött får se om jag lägger upp frågerna från frågestunden om en stund. :)

sålänge hejdå /alvutt'

Av Alva Hägg - 13 januari 2011 14:56

Precis ätit lite mat, ska snart till stallet och göra iordning Skumpan och åka till tidaholm :) Blir ett kortinlägg, skolan var väll rätt okej.'

men nu ska man nog byta om snart, bloggar när jag kommer hem om jag hinder. :)

/alvutt<3

Presentation


Hej och välkommen till min hästblogg! Jag heter Alva och har två c-ponnyer som heter Silver Boy valack*95 och Champagne sto*98. Jag har även en liten B-ponny, Tuff Turbo valack*93 men som min lillebror nu fått ta över honom. Mitt mål är att kvala GP-ponny

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Summer edition


Ovido - Quiz & Flashcards