alvasponnyer

Alla inlägg under januari 2011

Av Alva Hägg - 4 januari 2011 22:09

tänkte berätta lite mer om när jag hoppade för två dagar sen :) och bara så ni vet får ni jättegärna kommentera ifall ni har frågor :D

red ju först Boyen, började med bommar på volt i trav sen gick jag över i cavalletti i gallop. Gick rätt bra men han var jääättepiiiiigg! Sen sattes allt ihop till en liten bana. Han var fin och lugn i framridningen men när han kommer på att vi ska hoppa så. xd

Skumpan gick också bra även om hon bockade av mig. Det är väll det dom gör, testar en. Iaf, hon var väldigt lugn och fin i framridningen och kändes verkligen bra, sen när jag skulle fatta höger gallop så började hon bocka. Var ingen farlig avsittning men jag fick lite ont i axeln efteråt men jag fortsatte med samma övningar som på Boyen efter att mamma hade ridit henne lite. Hoppade nog runt en 80-90 cm skulle jag tro. :) Fina språng, rätt gallop och allt det, så jag är väldigt nöjd. Hästarna tyckte det var riktigt kul iaf<3

nu ska jag kolla lite på tv innan jag går och lägger mig,

god natt läsare :)

Av Alva Hägg - 4 januari 2011 12:15

  

Stövlar - MH

Benskydd - JW

Schabrak - Hansbo

Tröja - KL

Av Alva Hägg - 4 januari 2011 11:41

Ny blogg, vilket betyder mycket update och mycket hästar! ;)

Får väll se hur det går, hoppas på mycket besökare och kommentarer. Mycket roligare att blogga ifall man får frågor och kommentarer!

Igår hade jag interwalltträning på Skumpan. Gick super! Provade Boyens bett på henne, funkade jätte bra men tränset var liiite för stor xD

Liten bild:

  

Min söttjej'<3

Jag har en massa filmer, men vet inte hur man laddar upp.

Ska på bio idag med syrran och brorsan, ska se Narnia, kung caspian och skeppet gryningen. :)

Hoppade förresten i förrgår. Boyen var såååå pigg. Gamla Boysen tillbaka, haha. Men han tyckte det var jätte kul, Skumpan kastade av mig i framridningen :s Men sen gick det jätte bra. :D

älskar mina gullponnyer'<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till min hästblogg! Jag heter Alva och har två c-ponnyer som heter Silver Boy valack*95 och Champagne sto*98. Jag har även en liten B-ponny, Tuff Turbo valack*93 men som min lillebror nu fått ta över honom. Mitt mål är att kvala GP-ponny

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Summer edition


Ovido - Quiz & Flashcards