alvasponnyer

Alla inlägg under januari 2011

Av Alva Hägg - 7 januari 2011 21:17

Red Skumpis idag, boyen har tappat en sko, vad gör han liksom? Hur lyckas man med det på vintern i snön? ^^ back to Skumpan, var rätt pigg, hård i högersidan. Bara vägrade ställa sig, men erkänner att jag red nog för dåligt med ben. Men sen satt mamma upp och red igenom henne och jag red med ännu mer ben och små halvhalter och hon blev faktist riktigt fin i slutet, kändes omöjligt i början men jätte nöjd i slutet :)<3 GULLGRIS'<333333

Boyen fick en extra lyxig genomborstning som tröst att han inte får gå förens hovslagarn kommer på tisdag. ;)<3


Sover över hos Lollo på söndag istället, besök hennes blogg: www.crazypony.blogg.se då blir hon gla' och då blir jag glad också :)

<3




Av Alva Hägg - 7 januari 2011 14:30

Hemma från staden med Lollo :)<3 Köpte lypsyl & Ansiktsmask' Vi ska sova över idag eller på Söndag, ska ha lite hemma spa (a)<33 Nu blire lite mat sen stallet,

älskar dig loviiiiiis:)'<3


BLOGGAR MER SEN! //Alvutt

Av Alva Hägg - 7 januari 2011 10:41

Precis ätit frukost, inga speciella planer för idag förutom att rida. Imorgon kommer familjen Karlsson-Lindskog :) Längtar'

Tog lite kort igår när jag var ute i stallet på mina galet fina ponnisar men glömde kameran :s Så laddar upp bilderna efter stallet.

//alvutt'

Av Alva Hägg - 6 januari 2011 23:57

Dagens eller kvällens vill ha är ett nosludd från hööks med texten Expensive på, passar Boyen/Tuff/Skumpis sååååååååååå bra! ;D

     


Av Alva Hägg - 6 januari 2011 23:31

Skrittade ut lite idag på Skumpan, Hugo red Boyen och pappa gick med Fluffen, den travade vi och galloperade av dom i ridhuset. Var pigg som vanligt, gick bra lite busig emellanåt men avsutade med 2 gallopombyten. :)

ska titta klart på criminal minds sen blir det nog sängen. ;)


Av Alva Hägg - 5 januari 2011 13:52

ska till stan, syns om en stund!

<3

Av Alva Hägg - 5 januari 2011 11:22

vaknade för en halvtimme sen, tittar lite på tv och ska antagligen äta frukost. bion igår var riktigt bra! :D ny header har ni kanske sett, gjordes igår. Sååå nöjd, tyckte att den blev riktigt bra. Vad tycker ni?

lägger in ett inlägg senare, måste äta frukost. ;)


Av Alva Hägg - 4 januari 2011 23:05

  

en liten ritning på banan, egentligen så ska man fortsätta ett varv till på volten men glömde rita till det ;)

Cavallettilövningen är det alltså meningen att man ska komma så nära hindret som möjligt, att få hästen att vänta och inte låta hästen hoppa av när den vill. Jätte bra övning och mycket bra som ''framhoppning'' Man kan också ha fyra cavalletti, det gör egentligen inte så stor skillnad. Svarar gärna om ni har tips på bra övningar i både dressyr och hopp, eller om ni behöver tips :)

//Alva

Presentation


Hej och välkommen till min hästblogg! Jag heter Alva och har två c-ponnyer som heter Silver Boy valack*95 och Champagne sto*98. Jag har även en liten B-ponny, Tuff Turbo valack*93 men som min lillebror nu fått ta över honom. Mitt mål är att kvala GP-ponny

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Summer edition


Ovido - Quiz & Flashcards